سوالات درس به درس تفکر و سواد رسانه ای یازدهم به صورت word
در این بخش سوالات درس به درس تفکر و سواد رسانه ای یازدهم توسط بتافایل، به صورت word در دست تهیه قرار گرفته است.
بخشی از سوالات:
درس اول
۱RFID – – چیست ؟
یکی از فناوری های روز که برای بازشناسی چیز ها به کار می رود .
۲-آرفید چه کاربرد هایی دارد ؟
ریز تراشه هایی به شکل برچسب یاکّپسول روی یک وسیله و حتی بدن انسان قرار داده میشود و این وسیله دارای یک مدار و یک آنتن بسیار کوچک می باشد که به صورت دریافت امواج خاص از یک دستگاه بازخوان ، موج رادیویی از خود تابش می کند .
۳-مثال هایی از رسانه ها را نام ببرید؟
کتاب ، رادیو ، تلوزیون ، شبکه های مجازی ، روزنامه.
۴- رسانه چیست ؟
ابزاری است که فرستنده به کمک آن معنا و مفهوم مورد نظر خود ( پیام ) را به گیرنده منتقل می کند .
۵-انواع رسانه را نام ببرید؟
۱.فردی-۲.جمعی
۶-رسانه فردی چیست؟
ابزاری است که فرستنده به کمک آن امکان فرستادن پیام به تعداد محدود ، مشخص ، طبقه بندی شده و قابل کنترلی از مخاطبان را دارد مانند تلفن همراه .
۷-رسانه جمعی چیست ؟
ابزاری است که پیام را به سرعت ، آسانی و هزینه کم به تعداد انبوه ، گونه گون و غیر قابل کنترلی از مخاطبان منتقل می کند مانند تلوزیون .
۸-مزایای رسانه چیست ؟
آسانی ارتباط – افزایش اعتمادبه نفس – معرفی راحت افراد – دسترسی به اطلاعات آزاد – کاهش هزینه های آموزش
۹-چالش های رسانه چیست ؟
کم شدن روابط اجتماعی – عدم سواد کافی و تجربه کافی -عدم تشخیص صحیح از غلط – آسیب فیزیکی – تک بعدی شد
۱۰- کدام یک جزء مزایای رسانه نیست ؟
۱) آسانی ارتباط ۲) آسیب فیزیکی ۳) معرفی افراد ۴) کاهش هزینه آموزش
۱۱- رسانه و فناوری از چه نظر باهم رقابت دارند؟
۱)سخت افزاری ۲)نرم افزاری ۳)اطلاعاتی ۴)گزینه الف و ب
۱۲- کدام یک جزء رسانه نیست ؟
۱) تلفن همراه ۲ )تلوزیون ۳) مجله ۴ )CD
۱۳- امروزه به طور گسترده این فناوری در کجا بکار می رود؟
۱ (کتابخانه ۲) فرودگاه ۳) فروشگاه ۴) هرسه مورد
۱۴- کدام یک جزء رسانه ی جمعی نیست ؟
۱ (تلفن همراه ۲ روزنامه ۳) تلوزیون ۴) بلند گو
درس دوم
۱-تولیدات رسانه شامل چند قسمت است؟
سه قسمت : متن/زیرمتن/فرامتن.
۲- متن را توضیح دهید و مثال بزنید.
ایلایهکه دارای پیام آشکار و عناصر مستقیم، و اصلِ تولید رسانه ای و محصول ملموسِ آن است را متن می نامند. متن ها در واقع همه اطلّاعات ظاهریِ موجود در یک پیام هستند که می توانند به صورت کلمه، تصویر، صدا، نشانه و یا هر چیز دیگری برای انتقال معنا باشند.بک فایل در شبکه های اجتماعی.
۳- زیرمتن را توضیح دهید و مثال بزنید .
به پیام های پنهان و غیرمستقیم که تولیدکننده با بهره گیری از فنون اثرگذاری بر مخاطب در لایه ی زیرین تولیدات رسانه جاسازی کرده است . مانند : کلام ، رنگ ، نور و موسیقی.
۴- زیر متن در شعر در چه مفهوم است؟
در شعر، مفهوم کنایی و اصطلاحیِ پنهانی است که شاعر، هنرمندانه و غیرمستقیم با استفاده از صنایع ادبی در بطن یک متن، جاسازی کرده است.
۵- فرامتن چیست ؟
به سومین لایه، که خارج از متن پیام است و شامل شرایط محیطی، فرهنگی و عوامل بیرونیِ حاکم بر درک و اثرگذاری پیام می شود فرا متن میگویند.
۶- فرامتن به چه عواملی مربوط است ؟
فرامتن به عوامل محیطی و فرهنگ و وضعیت زمانی و مکانی مربوط است .
۷- کدام قسمت از تولیدات رسانه ای ممکن است هدف هر پیام را به آن ضد چیزی تبدیل میکند به مد نظر تولیدکننده اش بوده است ؟
فرامتن ، هدف هر پیام را به ضد آن چیزی تبدیل کند که مد نظر تولید کنند اش بوده است.
۸- در کدام یک از بخش های یک پیام ، نیاز به رمز گشایی است ؟
الف) متن ب) فرامتن ج) زیرمتن د) همه ی موارد
۹- کدام یک از موارد زیر در رابطه با فرامتن درست است ؟
الف) فراتر از ساختار رسانه است. ب) شامل اوضاع محیطی و فرهنگی .
ج) خارج از خواست و اراده ی تولیدکننده و مصرف کننده است . د) همه ی موارد
۱۰- کدام یک از مواردهای زیر پیام های تصحیح و بی واسطه است ؟
الف) متن ب) زیرمتن ج) فرامتن د) هیچ کدام
۱۱- یک شعر احساسی که به نشانه ی جنبش اعتراضی است به کدام یک از بخش های پیام بازمیگردد؟
الف) زیرمتن ب) فرامتن ج) متن د) هیچ کدام
۱۲-کدام بخش از تولیدات رسانه ای شامل همه ی اطلاعات ظاهری هر پیام هستند ؟
الف ) زیرمتن ب) فرامتن ج) متن د ) هیچ کدام
۱۳- متن دارای پیام ……… و عناصر …… است
الف ) آشکار / مستقیم ب) مستقیم / آشکار ب)محسوس/ رسانه ای د) رسانه ای /محسوس
۱۴- کدام قسمت از تولیدات رسانه ای در حوزه ی رسانه ای ، فراتر از خواست و اراده و اختیار تولیدکننده ی پیام است
الف) متن ب) فرامتن ج) زیرمتن د) هیچکدام
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- حتما نرم افزار WinRAR را بر روی سیستم خود نصب کنید تا فایل ها به راحتی از حالت فشرده خارج شوند.