دانلود مقاله بررسی چالشها و راهکارهای موثر در برندسازی زعفران ایران word
تعداد صفحه: ۹
چکیده
با توجه به اتکای اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی، اهمیت توجه به صادرات غیر نفتی کشور از جایگاه ویژهای برخوردار است. شناسایی محصولات غیر نفتی که دارای مزیت نسبی بوده و توان رقابت در عرصه بین المللی را دارند، گامی مهم در اقتصاد مقاومتی و توسعه این بخش از صادرات محسوب می شود. ۹۰ درصد زعفران دنیا در ایران تولید میشود. وجود نداشتن یک نشان تجاری برای زعفران ایران در بازارهای جهانی باعث شده که سهم ایران از گردش مالی ۸ میلیارد دلاری زعفران در دنیا فقط ۵۸۷ میلیون دلار باشد. در این پژوهش، چالشها و راهکارهای توسعه برندسازی زعفران ایران مورد بررسی قرار گرفت. ضعف طراحی برند در کشور و نبود استراتژی کلان در خصوص برندسازی، کیفیت برند و مدیریت آن، مهمترین علل عدم موفقیت در برندسازی زعفران کشور است. بهبود استانداردهای بهداشتی و کیفی در تولید و فرآوری قدمی اساسی در مسیر برند سازی زعفران به شمار میآید. برای رسیدن به این هدف باید مواردی نظیر تدوین برنامه جامع بستهبندی زعفران، ایجاد انبارهای مجهز و پیشرفته، تدوین برنامه بهبود کشت و فرآوری زعفران، ایجاد و توسعه آزمایشگاه های کنترل کیفی و نظارت بهداشتی، توسعه مراکز مشاورهای تولید زعفران، الزام تولید کنندگان و کشاورزان به اخذ پروانههای بهداشتی، ترغیب و الزام تولید کنندگان به اخذ گواهینامههای مربوط به مواد غذایی و دارویی، درجه بندی محصول بر اساس سطح کیفی و نیز اجرای برنامههای آموزشی برای کارگران در خصوص رعایت اصول بهداشتی در اولویت قرار گیرند. |
واژگان کلیدی: زعفران، برندسازی، کیفیت، بستهبندی، صادرات غیر نفتی، اشتغالزایی، اقتصاد مقاومتی |
راهنمای خرید:
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
- حتما نرم افزار WinRAR را بر روی سیستم خود نصب کنید تا فایل ها به راحتی از حالت فشرده خارج شوند.